zakka med mera

små söta saker till hemmet och lite annat...

Fynd från Vaksalatorg

Publicerad 2011-08-31 10:42:29 i loppis,

I helgen var jag på Vaksalatorg och hittade många fynd!



En turkos plåtlåda med en liten liten nyckel..☆

Sweeeeet
Jag undrar om det är en spargris?? För det finns ett smalt hål på locket.


Och så ser det ut på framsidan.





Jag köpte även kryddburkar... ;)


KANEL-VITPEPPAR-INGEFÄRA-NEJLIKOR-KRYDDPEPPAR-FYRA KRYDDOR

Såna som jag hade velat ha ;D
Det finns lite problem med lock dock.. de sitter ganska lösa.
Ett problem till... jag använder typ bara kanel :P
Men de är kul att ha!

Och undrar vad "FYRA KRYDDOR" är för något...
Ska man göra sin egen favorit kryddblandning??


Och sista men nästan bästa fynd!


Läseböcker för lågstadiet : FÖRSTA BOKEN (1959)


Jag kan visa några sidor..


Sidor med färg




Sidor med svart och rött


Alldelles för söt!! ♥♥ och vilken kvalitet...
Alla sidor är fyllda med fina illustrationer (av Kerstin Romare).
Älskar gamla barnböcker! (Fast den är läseböcker ;))

De hade "TREDJE BOKEN" också... men jag snålade och inte köpte...
Jag borde ha köpt! Ångrar mig starkt..


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saori

En japansk tjej, bor i Uppsala sedan 2009. Gillar att baka, sy, virka, odla, läsa, picknick, loppis, natur, eco. Bloggnamnet "zakka" är ett japanskt ord som betyder små prylar för vardag, till exempel tallrikar, ljuslykta, dukar, burkar osv. Jag gillar små söta saker till hemmet. I den här bloggen skriver jag om zakka som jag har fyndat... och lite annat.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela