zakka med mera

små söta saker till hemmet och lite annat...

Grön emaljgryta och djuptallrik

Publicerad 2011-08-26 23:59:24 i loppis,

Köpte mycket fina saker på en antikaffär igår :)



En blommig emaljgryta i grönt
Såååå sööööt
Blev kär i den i första ögonblicket ♥♥

Hon sa att det kan vara från Kockums eller Huskvarna...
men kunde inte hitta nån info på nätet :/
Den är nästan i för bra skick ;) Jag vågar inte använda...



Och 4st djupa tallrikar från gefle!
Serien heter Ylva :)

De är också fina och inte alls slitna.
Nu har jag fina tillrikar till musli och soppa :D


Snart har jag för många tallrikar för att kunna ha allt i skåpet :P
Vill ha fler köksskåp!

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saori

En japansk tjej, bor i Uppsala sedan 2009. Gillar att baka, sy, virka, odla, läsa, picknick, loppis, natur, eco. Bloggnamnet "zakka" är ett japanskt ord som betyder små prylar för vardag, till exempel tallrikar, ljuslykta, dukar, burkar osv. Jag gillar små söta saker till hemmet. I den här bloggen skriver jag om zakka som jag har fyndat... och lite annat.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela