zakka med mera

små söta saker till hemmet och lite annat...

Rörstrand Ingrid kaffekopp + fat

Publicerad 2011-10-22 00:06:26 i loppis,

Det var ett tag sen jag skrev om mitt fynd men nu är det dags för nya inlägg!

Köpte den läckra kaffekoppen nyligen från en antikaffär i Uppsala :)



På baksidan av koppen eller fatet står inte något namn utan det står bara att det är Rörstrands. Men personalen på butiken sa att hon hade sett den i någon bok som hon hade läst. Så vi stod vid kassan och letade i några böcker... och till slut hittade hon den! :D
Denna serie heter Ingrid, designer är Jacquline Lynd, och det kom ut 1978.

Roligt att veta vad den heter och hur gammal den är och så... ^^
Även om den är gammal så är den väldigt fin, några små besticksrepor på fatet men inte alls så mycket att det stör.


Uppifrån




Och jag köpte 4st



Jag är så glad att jag hittade dem! ❤
Små blåa blommor på vit kopp.. så fint. Lite ovanlig? :)
Undrar vad det är för blomma, det ser ut som blåsippa fast ändå inte...
Någon som känner igen blomman?? :P


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Markus

Publicerad 2011-10-23 09:46:59

Hej Saori,

Serien är från 1978, året jag är född och de är tillverkade i Lidköping, där jag bor nu. Alltså måste de vara väldigt fina ;)

Postat av: saori

Publicerad 2011-10-25 23:15:32

Oj vilken sammanträffande! Ja verkligen, de är precis så fina som du, haha ^^

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saori

En japansk tjej, bor i Uppsala sedan 2009. Gillar att baka, sy, virka, odla, läsa, picknick, loppis, natur, eco. Bloggnamnet "zakka" är ett japanskt ord som betyder små prylar för vardag, till exempel tallrikar, ljuslykta, dukar, burkar osv. Jag gillar små söta saker till hemmet. I den här bloggen skriver jag om zakka som jag har fyndat... och lite annat.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela