zakka med mera

små söta saker till hemmet och lite annat...

Upsala-Ekeby Gefle Louise djuptallrik

Publicerad 2011-10-22 18:26:19 i loppis,

Jag köpte 2st fina retro djuptallrikar från samma antikaffär som jag köpte rörstrands kaffekopparna.



Upsala-Ekeby Gefle, serie Louise, djuptallrik 18,5cm.
Inte så mycket färg men fina mönster :)

Detalj...




Den är inte så djup att den kan användas till soppa men passar perfekt som gröttallrik :D
Jag började äta gröt till frukost nuförtiden så jag använder den ofta.


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Henrik

Publicerad 2011-11-21 12:38:21

Fiiina!!!

Postat av: Henrik

Publicerad 2012-02-10 19:56:15

Gud vad fina!!!

Postat av: Saori

Publicerad 2012-03-25 01:19:13

Tack!! ^o^

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saori

En japansk tjej, bor i Uppsala sedan 2009. Gillar att baka, sy, virka, odla, läsa, picknick, loppis, natur, eco. Bloggnamnet "zakka" är ett japanskt ord som betyder små prylar för vardag, till exempel tallrikar, ljuslykta, dukar, burkar osv. Jag gillar små söta saker till hemmet. I den här bloggen skriver jag om zakka som jag har fyndat... och lite annat.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela