zakka med mera

små söta saker till hemmet och lite annat...

Påskpynt

Publicerad 2012-03-26 23:09:30 i övriga prylar,

Snart är det påsk! Så nu har jag påskpyntat :)




Ljuset i äggform som jag köpte på Indiska för några år sedan.
Fjädrarna köpte jag på myrorna ;)




Påskägg♥




Och påskgodiiiis! :D
Jag köpte de här godisarna bara för att det passade till påsk... haha.




Den till vänster. "Jätte Sur"! Men det var inte så surt!
Den till höger är tydligen Rickards favorit ^^
Jag gillar förpackningarna♥

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Markus

Publicerad 2012-03-27 18:05:54

Åh, Filidutter! När vi festade förr om åren brukade vi göra shots med Tyrkisk peppar (massa karameller ner i en flaska med sprit) och vi passade på att göra detta även med Filidutter en gång. Det blev förvånansvärt gott faktiskt :) Tredje sorten vi gav oss på blev inget vidare så vi slutade där...haha.

Postat av: Saori

Publicerad 2012-03-27 19:06:10

Hahaha, jag skulle vilja testa sprit med karameller ;) (fast jag står över filidutter.. jag har inte lärt mig att äta lakrits än :P)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saori

En japansk tjej, bor i Uppsala sedan 2009. Gillar att baka, sy, virka, odla, läsa, picknick, loppis, natur, eco. Bloggnamnet "zakka" är ett japanskt ord som betyder små prylar för vardag, till exempel tallrikar, ljuslykta, dukar, burkar osv. Jag gillar små söta saker till hemmet. I den här bloggen skriver jag om zakka som jag har fyndat... och lite annat.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela