zakka med mera

små söta saker till hemmet och lite annat...

Päärynä och Siirtolapuutarha

Publicerad 2014-01-01 14:54:00 i övriga prylar,

När vi åkte till Finland i somras var jag tvungen att köpa Marimekko!
Det var dyrt med euro men jag köpte en kaffekopp som jag inte hade sett i Sverige :)
 
 
Formen är serie Oiva och designen heter Päärynä. Päärynä betyder päron på finska.
 
Samtidigt köpte jag glasunderlägg med serie "Siirtolapuutarha" som betyder kolonilott på svenska.
 
 
Jag tycker mycket om den serien och jag har en kaffekopp med samma motiv som underlägget ovan längst till höger.

 

Det är en kaffekopp, men jag drack mycket färsk myntate i somras i de kopparna :) Liten kopp passade utmärkt till örtte!

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saori

En japansk tjej, bor i Uppsala sedan 2009. Gillar att baka, sy, virka, odla, läsa, picknick, loppis, natur, eco. Bloggnamnet "zakka" är ett japanskt ord som betyder små prylar för vardag, till exempel tallrikar, ljuslykta, dukar, burkar osv. Jag gillar små söta saker till hemmet. I den här bloggen skriver jag om zakka som jag har fyndat... och lite annat.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela